Wanita Tak Pandai Masak Wajarkah Digelar Wanita?

Posted by SS  |  at  9:16:00 PTG 11 comments

Wanita tak pandai masak wajarkah digelar wanita? Bagi menjawab soalan tersebut,aku telah menjemput Prof Datuk Dr Bujang Al-Senang untuk memberikan jawapan.. Silakan prof..

Jawapan:

Terima kasih kerana bertanya..ok...wanita tak reti masak masih boleh digelar wanita,akan tetapi jika laki anda kawin lain redha je la..ye dak? (sokong) kahkahkah...maaf saya bergurau saja...sebenarnya kalau tak reti masak tak pe,itupun kalau dapat laki macam prof la..kahkahkah (serius la skit prof)...

Baiklah saya akan serius skang..sebagai seorang wanita anda hendaklah/haruslah/mestilah pandai memasak,titik!!

Apa gunanya anda dilahirkan sebagai wanita yang cantik tapi tak reti masak? Belum kawin boleh la lega2 makan megi,kalau dah kawin nanti macam mane? Takkan nak makan megi jugak kot..Tak pandai masak satu hal..yang malas nak turun dapur tolong ibu masak satu hal..turun dapur time makan je pandai..bile dah kawin nanti macam mana? Nak ibu tolong masakkan lagi ke? Hari2 nak makan nasi bungkus ke? Ke nak suruh suami yang masakkan? Mentang2 la kat hotel semua chef2 lelaki..nyampah i tau..

Dengar sini yea wanita di luar sane..selepas setahun anda kawin suami dah tak sayang kalau isterinya tak pandai masak..ini hakikat bukan rekaan..sebabnya,kalau hari2 lepas balik keje asyik makan megi/biskut kering/spagetti/stik,mau naik jelak tekak ni.,kemungkinan besar si suami akan pilih makanan di luar pada setiap malam...bila suami keluar pada setiap malam,peratusan dapat madu tu tinggi..percayalah..

Jadi,sila pergi daftar kelas memasak sekarang juga..

Terima kasih prof kerana memberikan jawapan yang dah boleh diagak...

P/s:jangan marah kat aku,marah kat prof..kekeke

Tagged as:

About the Author

Seorang pelajar dan pekerja pada masa yang sama, belajar sekadar untuk bekalan hidup agar tak sesat, bekerja pula sekadar mencari harta dunia yg sementara.. sebarang pertanyaan emailkan ke: white_sheep@linuxmail.org

Get Updates

Subscribe to our e-mail newsletter to receive updates.

Share This Post

Related posts

11 ulasan:

  1. huh ! lega sib bek reti masak... =)

    BalasPadam
  2. <---- minat masak apa yang dia suka makan je.leh gitu? haha..xde la, harusl pandai..nak jadi master chef di hati suami dan anak2.. :P

    *pasni buat lak entry lelaki tak pandai mengimamkan solat,bolehke digelar lelaki = ketua keluarga.. :)

    BalasPadam
  3. @meisnanimengidam nak mkan rendang ngan gulai tmpoyak ikn patin la..bule tl0ng msakkan?kekeke

    BalasPadam
  4. @♥CiK DuYuNG [Ca]♥errr..insyaallah..kalau bab agama ni x pndai sngat..hehe

    BalasPadam
  5. err..ika pndai masak gk..heheheh.kire lepas la kn3

    BalasPadam
  6. mmg patut pempuan kne pndai masak....sedap xsedap tu len citer...hahaha

    BalasPadam
  7. nak kata pandai masak, era taklah berapa pandai masak sangat, setakat goreng ikan tu, kacang jek. Tapi nak kata era tak pandai masak, era boleh masak, tapi tak sehebat cheflah..

    # kesimpulan : era reti gak masak.. hehehe ^^

    BalasPadam
  8. HAKU X suke MASAK . aku nak carik laki hebak dlm memasak cem lam masterchef. tengokla..

    BalasPadam
  9. alahai.....cik aimie xpandai masak ar....masak nasi ngan masak air reti ler....mak cakap nanti umur 18 kena blaja msk....lmbt lagi ar nak blaja masak...hehehehe

    BalasPadam
  10. hihi..masak air boley la kan :D

    BalasPadam
  11. hehe, nasib le tau jugak masak wlpn tak le bebal sangat. haha. kalau pompan wajib pandai masak, lelaki wajib pandai jadi imam tau ! :P

    BalasPadam

Cerita Lain

    Popular Posts

Copyright © 2013 Speaker Sekolah. Blogger SS converted by SpeakerSekolah
Amirul Fazil. Proudly Powered by Blogger.
back to top