Loghat Kelate Tetap Terbaik

Posted by SS  |  at  7:06:00 PG 3 comments

 
Sapa kata loghat kelate dah kuno? .. Entri jom belajar loghat kelate dalam bahasa english menduduki carta teratas minggu ni walaupun pageview cukup makan je .. Ahh! pedulikan pageview tu! .. Yang penting telah terbukti loghat kelate tetap terbaik dengan menewasken entri2 lain yang lagi urban.. hehe
Maka dengan ini aku buat kuiz bahasa kelate .. Sesiapa yang dapat jawab kesemua soalan dengan betul aku akan ..... ermmm yang tu pikir lain kali lah .. yang penting korang jawab dulu kuiz di bawah .. Jawab jangan tak jawab .. kehkehkeh
 
1.Daba baju gumbey soyok ghabok...
A. Kolar baju Melayu koyak rabak
B. Butang baju Melayu patah 2
C. Si baju hijau sedang bertugas
D. Baju bundle 2 helai 5 ringgit
 
 
2.Mamoh woh topoh bowoh ghetok...
A. Memakai terompah yang retak
B. Makan buah bawah almari
C. Kunyah epal bawah jambatan
D. Kunyah jambatan sehingga retak


3.Buh pelepong nga khropeh aye dale lonjok...

A. Simpan tea Boh dan ayam dalam pelampong
B. Simpan hati dgn isi ayam dalam mangkuk
C. Ayam den lapeh
D. Isi paru-paru dgn tulang ayam dalam mangkuk tingkat


4.Skeleng belana daley celeng...

A. Duit banyak dalam dompet
B. Syiling berlambak dalam tabung
C. Kumpulan Wang Simpanan Pekerja
D. Wang melimpah atas siling

5.Cha sumbak,air beladong pah katah jemoghey...

A. Longkang tersumbat,air melimpah sampai anjung rumah
B. Sami buddha order tauhu sumbat & jus buah
C. Parit tersekat,air melimpah ke dalam rumah
D. Rumah kos rendah hadapi catuan air 

 6.Teykedaghoh sekuk liuk atah balasoh...
A. Curi wang dalam tabung surau
B. Makan biskut lemau di surau
C. Biskut Tiger punca darah tinggi
D. Santap biskut kering di masjid


7.Gatih teksi deghah gak,loghak ni...

A. Pandu teksi laju sikit,ade hal ni
B. Kayuh basikal kejar teksi
C. Kayuh beca laju sikit,nak cepat ni
D. Teksi beroperasi tanpa meter


8.Duk cokoh bley-bley behey beledo...

A. Lepak-lepak sambil makan puding
B. Duduk sambil makan agar-agar
C. Tony Blair menari ballet
D. Bersembang bla-bla sambil dengar lagu balada


9.Selok doh ko nyeylo?

A. Jendela dah kunci belum?
B. Pengsan di jendela
C. Awas penyeluk saku
D. Tingkap dah tutup ke?


10.Koho do'oh goli kudo bola...
A. Goalkeeper mengambil sepakan gol
B. Kuda dari N.Sembilan yang geli bermain bola
C. Penjaga gol menggeletek kuda
D. Perlahan sgt penjaga gol tendang bola

Tagged as:

About the Author

Seorang pelajar dan pekerja pada masa yang sama, belajar sekadar untuk bekalan hidup agar tak sesat, bekerja pula sekadar mencari harta dunia yg sementara.. sebarang pertanyaan emailkan ke: white_sheep@linuxmail.org

Get Updates

Subscribe to our e-mail newsletter to receive updates.

Share This Post

Related posts

3 ulasan:

Cerita Lain

    Popular Posts

Copyright © 2013 Speaker Sekolah. Blogger SS converted by SpeakerSekolah
Amirul Fazil. Proudly Powered by Blogger.
back to top